Monday, May 16, 2011

setelah sekian lama

inilah hasil bila.. aku bosan... kalau duk rumah jangan haraplah aku nak buat semua ni... malas... tapi hasil yang terjadi teruk yang teramat sangat.. yela.. aku kan.. bukan nya kreatif sangat...padahal header lama lagi lawa.. yela bukan hasil aku.. hehe...

dah lama gak kan kita x bersua... bajet plak...

ada sedikit citer yang aku mahu kongsi dengan korang..."KAWAN HIPOKRIT"

mesti korang selalu je jumpa orang macam ni kan? begitulah aku.. bila aku di kelilingi dengan kawan yang hipokrit... tapi bukan semua lah kawan2 aku hipokrit tapi adalah segelintir tu..kenapalah perlu hipokrit.. padahal boleh je jadi diri sendiri..

lagi satu kawan yang tak suka kawan lebih dari dia... ini satu aku tak suka.. kenapa kita perlu cemburu... ye... aku pun pernah jeles dgn kelebihan kawan2 aku... tapi aku bukanlah nak kata yang bukan2 dan benci dia secara langsung ataupun tak langsung.. jeles secara sihat...
yang dulu bukan main baik... lepas tengok kawan dia lebih.. buat muka..tegur cam nak tak nak je jawab...ada plak yang nak perli-perli pula kan...

situasi 1

kawan A: ko dapat berapa duit belanja ko minggu ni? cukup tak? ke ko nak pinjam duit aku dulu..ambil la.. aku tak kisah..
kawan B: tau la ko kaya.... (sambil2 buat muka)

kawan tu niat baik nak tolong.. tapi macam tu pula si kawan menjawab..


situasi 2

kawan C: ko dapat berapa result ko ?
kawan D: aku dapat A. ko ?

kawan c terus berubah muka..dan menjawab....

kawan C: aku kan tak pandai macam ko...

dia yang tanya tiba2 dia pula nak naik angin....ni semua sebabkan jeles.. kalau tak sebab kan jeles... benda2 ni semua tak kan terjadi....


lagi satu bila minta tolong... kalau bab dia nak minta tolong.. laju je orang lain kena buat.. tapi bila orang lain nak minta tolong... "ko pergi ambil sendri la kerja ko "


P/S: aku tak tujukan kat sape2... ni hanyalah peringatan.. untuk korang dan juga aku sendri.. sebab kita manusia.. semua buat salah... tapi salah kita dengan manusia... terpaksa lah kita minta maaf.... :)

No comments:

Post a Comment

klik la.. cute tau..!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...